Zichtbaarder met een Google Bedrijfsprofiel

Zichtbaarder met een Google Bedrijfsprofiel

Google is met 92% marktaandeel duidelijk de grootste zoekmachine van ze allemaal. Wellicht gebruikt zelfs 100% van jouw (potentiële) klanten Google. Daarom is het belangrijk om zichtbaar en vindbaar te zijn via het zoekprogramma. Enkel een website is meestal niet genoeg, je wordt misschien overgeslagen door een concurrent… Om dit te vermijden moet je jouw bedrijf online tastbaarder maken. Dat doe je met een Google Bedrijfsprofiel!

Wat is dat?

Een Google Bedrijfsprofiel, voorheen ‘Google Mijn Bedrijf’, is het vakje van informatie dat rechts verschijnt naast de zoekresultaten wanneer je een bedrijf opzoekt. Het is een makkelijke manier om je bedrijf in de kijker te zetten op de populairste zoekmachine. Het toont de bedrijfsnaam, contactgegevens, website, locatie, openingstijden en zelfs klantenbeoordelingen. Deze elementen zijn erg nuttig voor (potentiële) klanten.

De functies

Het Google Bedrijfsprofiel van Profiel Reclamebureau bv

In november 2022 kondigde Google een naamsverandering aan. Deze ging gepaard met de lancering van enkele nieuwe functies voor meer gebruiksgemak:

  • Vanuit Google Zoeken of Google Maps kan je jouw eigen bedrijfsprofiel claimen en verifiëren
  • Het dashboard is nu toegankelijk via Google Zoeken (om onder andere advertenties aan te maken en prestaties bekijken)
  • Je kan nu sneller, vanuit Google Zoeken, reageren op klantenbeoordelingen en -vragen beantwoorden.

Doordat je het adres van je bedrijf toevoegt, ben je vindbaar via Google Maps. Als je een bedrijfscategorie (bijvoorbeeld ‘reclamebureau’) hebt toegewezen aan het profiel, kunnen potentiële klanten je ook vinden door die term in een bepaalde omgeving te zoeken.

Een andere knappe functie is dat je jouw klanten de mogelijkheid geeft om een beoordeling achter te laten. Hoe je met die recensies omgaat en erop antwoordt, toont de aanpak van je bedrijf. Los je problemen op of geef je jouw klant de schuld? Je kan laten zien dat je geeft om de meningen en problemen van je klanten.

Naast klantenbeoordelingen zie je ook je prestaties. Via het dashboard krijg je inzicht tot de volgende elementen:

  • Op welke manier gebruikers zoeken naar jouw bedrijf
  • Waar ze jouw bedrijf vinden (Google Maps, Zoeken, …)
  • De acties die ze ondernemen (website bezoeken, route opvragen, bellen, …)
  • Hoe vaak de foto’s van je bedrijf zijn bekeken

Conclusie

Een Google Bedrijfsprofiel is een handige manier om de online zicht- en vindbaarheid van jouw bedrijf te vergroten. Het profiel aanmaken én onderhouden neemt samen met een website (te) veel tijd in beslag . Laat daarom Profiel Reclamebureau de zorgen volledig uit handen nemen. Wij verzorgen en optimaliseren jouw online zich- en vindbaarheid!


Benieuw naar waar wij je nog van dienst mee kunnen zijn? Bekijks ons portfolio of neem contact op met ons.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *