Een goede bedrijfsnaam is een uitdaging
Een goede bedrijfsnaam is enorm belangrijk! Deze omschrijft jouw onderneming en onderscheidt je van jouw concurrentie. Hoe ziet het denkproces naar het zoeken van een goede bedrijfsnaam eruit? Waar moet je precies rekening mee houden? Lees het hier!
- Omschrijving van jouw bedrijf
- Persoonlijke identiteit
- Onderscheiding concurrentie
De zoektocht
Voor een goed begin is het essentieel om jezelf en jouw bedrijf te kennen. Wat is de missie en visie van jouw onderneming? Zo heb je een invalshoek waarmee je kan starten. Denk out of the box voor een unieke en creatieve naam, maar zorg dat het makkelijk te onthouden valt. Het helpt als je er een verhaaltje rond kan vertellen, dat blijft makkelijker hangen. Niemand zal zich jouw bedrijfsnaam herinneren als het te moeilijk of te lang is.
Kom je er nog niet uit? Soms kan je het concreter aanpakken: maak een opsomming. Schrijf de diensten die je aanbiedt op, je favoriete kleur, … Nu kan je combineren. Misschien vorm je zo wel een interessant concept.
Voorkom gênante combinaties door de naam luidop te zeggen een aan elkaar te schrijven. Woorden klinken misschien vreemd of anders wanneer je ze luidop zegt. Dit zal later handig zijn voor de domeinnaam.
- Ken jezelf en jouw bedrijf
- Moet makkelijk te onthouden zijn
- Maak gebruik van een opsomming
- Hou de uitspraak in gedachten
Vermijd limiterende namen
Een bedrijfsnaam kies je vaak voor het leven. Dit hou je liefst goed in het achterhoofd tijdens je denkproces. Omdat een bedrijf altijd klein begint, hou je best rekening met uitbreiding. Gebruik geen voornamen, plaatsnamen of namen gerelateerd aan één doelgroep of product/service: stek dat je verhuist of uitbreidt, dan zullen er elementen moeten veranderen in of verdwijnen uit jouw goede bedrijfsnaam.
Mening van omgeving
Eerder haalden we aan om zelf de naam eens luidop te zeggen of volledig aan elkaar te schrijven. Maar vraag ook eens de mening van je werknemers, vrienden en familie. Hun mening kan heel waardevol zijn en nieuwe inzichten verwerven.
Een bedrijfsnaam bedenken is een hele opdracht. Daarom kan je zo’n project best overlaten aan experts. Uitvaartzorg Tenera en Step2Suc7 zijn enkele namen bedacht door ons.
Wij zijn experts in (re)branding! Of het nu gaat over het bedenken van een bedrijfsnaam of het ontwerpen van een bijhorende huisstijl. Bij ons ben je aan het juiste adres!
Benieuwd naar waar wij jou nog van dienst mee kunnen zijn? Bekijk ons portfolio of neem contact op met ons.