Rebranding: een boost voor jouw bedrijf

Rebranding: een boost voor jouw bedrijf

In een wereld die voortdurend in beweging is en zich snel ontwikkelt, worden dagelijks nieuwe dingen als ouderwets beschouwd. Denk bijvoorbeeld maar eens aan de tijd dat de MP3-speler de nieuwste rage was. Met razendsnelle veranderingen en opkomende trends verandert de perceptie van het publiek over jouw bedrijf ook in een sneltempo.

Hoe kun je hiermee omgaan? Hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf relevant en aantrekkelijk blijft voor jouw publiek?

Een rebranding?

De beste manier om jouw bedrijf en de uitstraling een positieve boost te geven is een rebranding. Een bedrijf, heeft net zoals een persoon, een identiteit. Bij een rebranding wordt deze identiteit hervormd tot een nieuw concept. Hierbij hoort vaak:

  • een nieuwe bedrijfsnaam,
  • een nieuw logo,
  • eventueel een passende slogan,
  • de nieuwe visuele identiteit (huisstijl),
  • nieuwe communicatie- en reclame-uitingen (naamkaartjes, flyers, …).

Rebranding heeft de kracht om alles te veranderen wat de communicatie tussen een bedrijf en zijn potentiële klanten beïnvloedt. Vooral de waarneming van jouw bedrijf door (potentiële) klanten.

Waarom een rebranding?

Een hervorming van een bedrijfsidentiteit kan verschillende doelstellingen bereiken, waarvan de meest voorkomende reden: het verouderen van het bedrijf. Wanneer een bedrijf al enkele tot tientallen jaren bestaat, is de kans groot dat men uiteindelijk gaat kijken bij een concurrent. Het zit nu eenmaal in onze natuur om het laatste nieuwe te bezitten. Klant zijn bij een bedrijf dat gemoderniseerd is en op de hoogte is van de laatste trends is dus van belang.

Misschien wil je nieuwe markten aanspreken en heb je je aanbod uitgebreid, maar lukt het niet om deze nieuwe doelgroepen aan te spreken. In dat geval is rebranding de perfecte oplossing. Zo sluit je het nieuwe aanbod niet uit en trek je de nieuwe doelpublieken makkelijk aan. Op deze manier is je bedrijf aangepast om beter in te spelen op de veranderingen in de markt.

Samengevat heeft een rebranding als doelstelling:

  • De veroudering van een bedrijf tegengaan
  • Het bedrijf nieuw leven in te blazen
  • Het verdiepen in nieuwe markten

Hoe kunnen wij helpen?

Profiel Reclamebureau is gespecialiseerd in (re)branding, strategische communicatie, drukwerk, websitebouw, enzovoort. Jij kent jouw bedrijf het beste, samen kunnen wij dus het verschil maken. Profiel Reclamebureau profileert jouw bedrijf!


Benieuwd wat we nog voor jou kunnen betekenen? Bekijk ons online portfolio of neem vrijblijvend contact op met ons!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *