Nieuwsbrief

De nieuwsbrief is tijdloos

Ondanks dat het principe van een nieuwsbrief al behoorlijk op leeftijd is in de marketingwereld, hoeft die nog lang niet met pensioen. Het is namelijk zo dat een digitale nieuwsbrief nog steeds de beste manier is om een groot publiek te bereiken. Als je de e-mailnieuwsbrief met veel zorg samenstelt en rekening houdt met de ontvanger, heeft hij een erg grote toegevoegde waarde.

Sociale media vs. nieuwsbrief

Het gros van de consumenten scrollt slechts vluchtig doorheen sociale mediaberichten, waardoor het erg moeilijk is om je bereik daar te laten groeien en om op te vallen tussen de massa van andere bedrijven. E-mailmarketing zit daarentegen helemaal in de lift. Het is de ideale manier om snel en efficiƫnt veel (potentiƫle) klanten te bereiken en een duurzame relatie met hen uit te bouwen. De mogelijkheden om een nieuwsbrief te personaliseren zijn eindeloos: je kan de klant bijvoorbeeld persoonlijk aanspreken met zijn of haar voornaam of de meest loyale klanten een exclusief product aanbieden.

Imagoboost

Aan je imago moet je blijven werken. Een onweerstaanbare nieuwsbrief is daarin het heilmiddel. Wanneer je nieuwsbrief voorzien is van waardevolle content en creatieve communicatie-uitingen, zal dat een positief effect hebben op je imago. De klant krijgt dan namelijk een beter beeld van de organisatie en daarmee ook de branche. De boodschap is dus om je nieuwsbrief slim in te richten, zodat je de juiste doelgroep met de juiste boodschap op het juiste moment bereikt.

Heb je meer info nodig over de nieuwsbrief of krijg je graag hulp bij het schrijfproces? Profiel Reclamebureau begeleid je graag in deze vorm van e-mailmarketing, want we staan in voor een aantrekkelijk design en een krachtige copywriting.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *