Mediaplanning

Je mediaplanning bepaalt het succes
van je campagne

Het medialandschap is de laatste jaren gigantisch uitgebreid. Het aanbod van mediakanalen is dan ook zo goed als onbegrensd: kranten, magazines, brochures, tv-spots of bioscoopreclame; je kan het zo gek niet bedenken of je kan het inschakelen in je communicatie. Om je doelstellingen effectief te kunnen bereiken, is een grondige analyse van alle mediatypen in relatie tot je doelgroepen van groot belang. Het succes van een hele campagne hangt namelijk af van de kwaliteit van je mediaplanning.

Wat is een mediaplanning?

In een mediaplanning worden alle marketingactiviteiten op een structurele manier gepland. Zo’n planning beschrijft dus niet enkel hoe je je sociale media inzet, maar bespreekt ook offline kanalen en andere online kanalen. De kanalen worden op mekaar afgestemd, rekening houdend met vorm, inhoud en tijdsplanning. Zo creëer je een cross-channel benadering die de klant centraal plaatst, wat je bedrijf alleen maar ten goede komt: het is algemeen geweten dat het beter is om een mix van media in te zetten dan te focussen op één medium.

Klaar om je marketingbudget op een verantwoorde manier en met het best mogelijke resultaat in te zetten? Door Profiel Reclamebureau in te schakelen, haal je meteen de nodige expertise in huis. We ontwerpen altijd een uitgebreid en duidelijk mediaplan met een stevige onderbouwing van de door ons gemaakte tactische keuzes.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *