Logo en rebranding

Het belang van een goed logo

Een professionele indruk maken start bij een herkenbare, aantrekkelijke visuele identiteit. En zo’n visuele identiteit begint met een goed logo. Natuurlijk is een mooi icoontje ontwerpen niet genoeg: er komt veel meer denkwerk en vormgeving kijken bij logo-ontwerp. Belangrijk om te weten is dat een logo niet alleen creatief en verrassend moet zijn, maar dat het ook op een subtiele wijze jouw bedrijfsverhaal vertelt. Benieuwd wat je te winnen hebt bij een fris, slim logo? Wij zetten de voordelen op een rijtje.

Je maakt een goede eerste indruk

De huisstijl van een bedrijf oefent (onbewust) veel invloed uit op het beslissingsproces van potentiële klanten. Aangezien een logo het eerste van de huisstijl is dat mensen zien, spreekt het voor zich dat het je bedrijfscultuur perfect moet uitdrukken. Een eerste indruk kan je namelijk maar één keer maken!

Je bouwt geloofwaardigheid op en schept vertrouwen

Een goed logo wordt geassocieerd met betrouwbaarheid en kwaliteit. Wanneer je bijvoorbeeld een gsm van Apple koopt, weet je dat het een stevig toestel is. Die logica gaat op voor elk bedrijf: aan een logo kan je meteen zien of het professioneel is of niet. Als het nog maar lijkt alsof je logo in Word gemaakt is, mag je er zeker van zijn dat mensen zich vragen gaan stellen over de kwaliteit van je product of dienst.

Je wordt onthouden en bent overal herkenbaar

Omdat een logo het gezicht is van een merk, kunnen mensen het heel gemakkelijk onthouden. Wanneer ze jouw bedrijf nodig hebben, gaan ze dan ook meteen aan dat symbool terugdenken. Een logo is trouwens door zijn eenvoud ook heel gemakkelijk te herkennen, maar wel op voorwaarde dat het in al je communicatie consistent wordt toegepast.

Het helpt verkopen en trekt nieuwe klanten aan

Een logo waar goed over is nagedacht werkt als een magneet: met de juiste uitstraling wek je interesse en krijgen mensen de neiging om je product of dienst uit te proberen. Dat komt natuurlijk heel goed van pas wanneer je nieuwe klanten zoekt. Zeker in een wereld waarin alleen kwaliteit niet meer genoeg is om mensen aan te zetten tot kopen, is een sterk logo meer dan handig.

Een logo kan je het best beschrijven als een krachtig marketingmiddel dat inspeelt op de gevoelens van je doelgroep. Je merk wordt nog sterker als het uniek is, als niemand anders ook maar in de buurt komt van jouw ontwerp. Wij bij Profiel Reclamebureau weten dat als de beste en geven bedrijven al meer dan 20 jaar een duwtje in de rug dankzij een nieuw, sterk logo.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *