Huisstijlontwikkeling

Een stevig staaltje herkenning

Je huisstijl maakt in één oogopslag duidelijk waar je als bedrijf voor staat. Een goede huisstijl sluit dan ook naadloos aan op de strategie en het merk van een onderneming. Zo weet iedereen wat het bedrijf doet en waar het voor staat. Het is dan ook niet vreemd dat de huisstijl steeds een unieke, geheel eigen uitstraling moet hebben om succesvol te zijn.

Corporate identity

Mensen hebben een identiteit nodig om zichzelf te blijven, om gezien en begrepen te worden. Nog belangrijker is dat ze zich door hun identiteit onderscheiden van anderen. Dat is bij bedrijven niet anders, want ook zij moeten een eigen karakter hebben om optimaal te functioneren en waarde toe te voegen. Zo’n bedrijfsidentiteit vloeit voort uit de huisstijl en is gebaseerd op de visie en waarden van het desbetreffende bedrijf.

Consistentie is een must

De vuistregel bij huisstijlontwerp is dat je consistent moet communiceren: alleen door jezelf altijd op dezelfde manier te profileren, zien klanten je als een geheel. Dat is natuurlijk waar het om gaat als je binding met klanten wilt creëren en ervoor wilt zorgen dat ze positieve dingen zeggen over je bedrijf.

Het is belangrijk dat je huisstijlontwikkeling met de nodige voorbereiding in gang wordt gezet. Die voorbereiding nemen wij bij Profiel Reclamebureau graag voor onze rekening. Neem vrijblijvend contact met ons op voor een goed gesprek met een lekkere kop koffie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *